28 augusti 2014

Roadtrip to New Jersey

I skrivande stund är jag och Cory påväg ner till Parsippany, NJ (hans hemstad). Vi ska spendera helgen därnere med hans familj och vänner och har en hel del roliga saker som väntar oss. Ikväll blir det tårta och födelsedagsfirande då Corys mamma, Cathy fyller år. Imorgon ska jag göra ett kort stopp hos min första värdfamilj, ska bli så kul att träffa mina tre små busungar igen och på kvällen är det fest som gäller. Lördag ska vi på bbq/pool party under dagen och kommer avsluta kvällen med eld och s'mores. För er som aldrig ätit s'mores eller vet vad det är kan jag verkligen rekommendera er att prova denna sötsak. Man grillar marshmallows över öppen eld (går att använda mikro också) och sedan tar man två kex och lägger en bit chockad och den varma marsmallowen mellan kexen och vips så har du gjort en s'mores färdig att avnjuta. Superenkelt men oj så gott. På söndag drar vi kutan hem mot West Springfield och Massachusetts igen för att förbereda oss för skolstarten. 

De senaste dagarna har jag varit sjuk. Har fått en dunderförkylning och var sängliggandes en dag men nu är jag på bättringsvägen.....tror dock att jag smittat Cory. Det är typiskt att man ska bli sjuk när man är ledig men på något sätt lyckas jag ALLTID bli sjuk när jag slappnar av och är ledig så jaja. Vi har faktiskt gjort lite småsaker med som att bada i en sjö, grillat, besökt Corys college där han ska lära sig svenska nu i höst och inhandlat en klänning inför bröllopet som vi ska på i september. Tänkte att jag lägger upp lite bilder som får tala för sig själv om vad vi gjort de senaste dagarna istället.






//Caroline

2 kommentarer:

  1. Ni ser ut att ha det trevligt fast ni blivit förkylda.
    Hälsa till dom därborta.

    SvaraRadera
  2. Dem här borta hälsade tillbaka!

    SvaraRadera