19 augusti 2014

Student ID kort

Idag har varit en "busy day" som man säger här i staterna. Har lyckats fixat en hel del praktiska saker inför skolstarten som bl.a. mitt student ID kort. Med det kortet får jag tillgång till gym, bibliotek, parkeringspass (som jag också fixade idag) och datorsalar på skolan så det är skönt att ha det fixat. Jag har även tagit mitt placement test idag eftersom skolan vill se vilken engelska samt matematiknivå jag besitter innan jag väljer mina kurser så att jag hamnar på rätt nivå. Testet gick helt okej och jag kvalificerade mig för College English vilket betyder att min engelskanivå är motsvarande amerikanska studenters och därför behöver jag inte ta några förberedande kurser. Jag träffade även Jenna, den person som är ansvarig för internationella studenter och fick mer information av henne gällande skolan. På torsdag ska vi få internationella studenter träffas för en international orientation för att få mer information. Jenna hjälpte mig även att välja kurser så det är nästan klart det med, jag behöver bara välja en kurs till för att få ihop det till heltidsstudier. Sammanlagt kommer jag läsa 13 credits, så alltså lite mer vad jag behöver då 12 credits räknas som heltidsstudier. När allt är klart med vilka kurser jag ska läsa vilket borde bli klart fredag denna vecka skriver jag det här på bloggen. 


//Caroline 

3 kommentarer: