5 december 2011

Nu är det jul här i vårt hus..

Andra advent var det tydligen igår. Känns verkligen inte som att det snart är jul, kan ju bero på att vi har palmer här viket ju inte direkt bidrar till någon julstämmning. Vi har också haft väldigt fint väder här i Atherton de senaste dagarna. Klarblå himel och sol med en temperatur på sisådär runt 20 grader mitt på dagen, inte alls helt fel.

I alla fall så var jag och en del andra svenska tjejer inne i San Francisco i helgen för att gå på svensk julmarknad. Oj, så många svenakar det var där. Har varken hört eller sett så många svenskar på en och samma gång sedan jag kom hit till USA. Kändes ju nästan som om jag var hemma i Sverige igen. Det såldes en del julpynt och tomatar på marknaden och det bästa av allt var att de sålde svensk mat! För min del hanns det med, en lussekatt, en korv med bröd (ååå så gott det var med svensk korv igen), en fralla med ost och en julmust och allt detta hanns med på inom en halvtimma, haha.
De hade också ett luciatåg som innehöll både tomtenissar och stjärngossar. Verkligen jättekul att se och jag fick faktiskt gåshud på armarna när de kom intågande sjungandes på Santa Lucia.

Igår (söndag) kollade jag, Caroline 2, Sara, Jenny på lite kurser som vi skulle kunna tänka oss att ta. Jag måste som sagt läsa 6 credits motsvarande 72 tim igen även fast jag bara ska vara här i 9 mån. Så det betyder att jag har 3 mån mindre än alla andra att få ihop mina timmar, pust.
Det blev också ett lunchbesök på IKEA där jag också inhandlade kardemumma skorpor och choklad. När jag sedan kom hem igen på kvällen hjälpte jag min värdfamilj att klä och pynta julgranen samtidigt som vi lyssnade på julmusik. Mysigt och det luktar ju så gott med en äkta julgran!

Min helg har alltså varit väldigt svensk och julig, fick faktiskt skickat iväg julkort i fredags också. Är bara julklapparna kvar som fattas nu.


Skrev julkort i fredags på Starbucks

Stina gjorde samma sak :)

Emma och Caroline 2 hade jag middag med på fredagskvällen

Lussekatter, yummy

Julmarknaden hade fått finbesök utav tomten

Luciatåg

Svenskt för hela slanten

Förresten för någon vecka sedan fick jag höra denna tungvrickaren; Kvistfritt Kvastskaft. Hur svårt som helst att säga försök själva!

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar