16 december 2011

God morgon Sverige God natt USA

God morgon på er därhemma och god natt på mig. Det är fredags kväll och klockan är visserligen bara 10 pm men Caroline är trött. Har hjälpt min värdmamma med att baka cupcakes och fixat inför imorgon hela eftermiddagen/kvällen. Imorgon är det nämligen Cole's birthday, han fyller 9 år! Kalaset kommer hållas i ett gym där de ska spela Dodgeball och käka pizza och cupcakes. Jag kommer behöva kliva upp ganska så tidigt imorgon bitti för att hjälpa till med att handla de sista grejorna osv. Håller på att ladda kameran så jag kan ta en del bilder imorgon och visa er sedan.

Vet ni vad förresten? Jag ska gå och se COLDPLAY spela i San Jose i april. Åhhh vad kul det kommer bli, de har ju så sjukt många bra låtar och de är ett av de band som jag verkligen uppskattar och har drömt om att få se live. Av de få CD-skivor jag äger (äger typ ca 10st, haha) så är Coldplay en utav dem.
Jag kommer ihåg hur jag brukade ligga och lyssnna på dem på min iPod på kvällarna när jag egentligen borde sova men istället försökte jag lära mig texten till dersas låtar. Måste ha gått i åttan eller nian då. Nu 6 år senare ska äntligen jag få uppleva dem!
En låt som jag särskilt har fastnat för och som har spelats om och om igen på min iPod genom åren är denna:



Over and Out

4 kommentarer:

  1. Lite avudsjuk att Du skall gå på Coldplay.

    Pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men de kommer till Sverige till sommaren så om det finns några biljetter kvar kan du gå och se dem du med ;)

      Radera
  2. Men carrooooo vad grymt vill också gå och se coldplay riktigt nice! PUSS PÅ DIG! mamma hälsar också!

    SvaraRadera