21 december 2011

Dodgeball, Golf and Christmas Decorated Houses

Dodgeball! Kalaset som Cole hade förra lördagen (17/12) i ett gym med en inhyrd coach.

Var ett väldigt stort gym som gåtrt och väl rymde alla 24 gäster

Caroline 2 är en golfare. Hon tävlar på elitnivå hemma i Sverige så självklart drog hon med mig och Stina till en golfbana för att slå några bollar.

Stina i action

Jag på golfbanan. Koncentration är på hög nivå för det är faktiskt inte så lätt som det ser ut att vara. Har bara spelat golf en gång tidigare i mitt liv. Måste säga att jag har förbättrat mina golfskills sedan dess, kan i alla fall nu träffa bollen, haha.

Vårt förra au pair möte som var i söndags bestog av att titta på massa Juldekorerade hus. Alla bilder på husen nedan är tagna på en och samma gata i San Carlos, CA. Om man bor på denna gata får man tydligen signa ett kontrakt om att dekorera sitt hus inför Halloween och jul!

Massa ljus i alla dess färger

Ett av husen hade ornat med en liten snöbacke och konstsnö, helt sjuuukt!!


Såhär kan alltså ett hus i USA se ut i juletid

Huset med snö framför sig

Vackert

Det blev lussebak hemma hos mig med Stina och Caroline 2 i söndags kväll. De smakade dock inte riktigt som vi hade tänkt oss.

Var på två julkonserter i går på barnens skola. Här är årskurs 1-3. Som ni kan se har eleverna skoluniform eftersom det är en privatskola de går på.

Stämningsfullt och Cole är någonstans i denna grupp.

2 kommentarer:

  1. Bullarna ser fina ut ialla fall. Husen är verkligen vackra. Det där med golf är nog inte din grej. Bättre med fotboll som är större.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men de såg bättre ut än vad de smakade! Det är helt sjukt vad mycket juldekorationer vissa hus har men som sagt det är ganksa så fint och så länge jag inte bor granne med dem är jag nöjd ;) Gick faktiskt hyfsat slå till bollen, de gånger jag träffade den iaf, haha :)

      Radera