13 december 2011

11-12-13

Datumet idag blir roligt nog 11-12-13 och om en liten stund visar klockan strax 14.15 här i USA, det ni!
Den 13:e december innebär Lucia för er därhemma i Sverige hoppas ni har haft en trevlig dag för som sagt här på andra sidan jorden är denna dag en helt vanlig dag. Skulle jättegärna vilja ha en hembakt lussekatt, mm vad gott det hade varit!

Vad har jag nu gjort sedan sist förutom jobbat då. Jo jag har börjat hänga på gymmet en del. Tre gånger i veckan tar jag mig dit för att svettas och plågas men jag klagar inte för alla löpmaskiner har en tv inmonterat så man behöver bara plugga in ett par hörlurar. Eftersom jag inte brukar titta så mycket tv förutom när jag går på bio så är det väldigt bra att kunna slå två flugor i en smäll. Faktiskt så kollade jag på Desperate Houswives förra veckan och som ni ju alla vet är det programmet en timma långt vilket också innebar att jag sprang/cyklade en timma för jag var ju bara tvungen att se klart programmet, haha. Det enda som kan bli lite pinsamt är när jag kommer på mig själv skrattandes högt ibland  när de säger något roligt på tv:n men men.
Ja och förutom att träna på egen hand har jag och Stina börjat ta en klass som heter Bodypump, vi lyfter massa vikter (lite vikter för min del dock ;) samtidigt som vi tränar ben, rumpa, mage etc. Jättebra träning för hela kroppen men oj vilken träningsvärk man får dagen efter. Ska bli min tredje gång i morgon på Bodypump så vi får se hur det går.

Har också hunnit med att gå på en trolleri/mindreading föreställning. Hjälp vad man kan bli lurad och manipulerad men det var riktigt intressant och roligt att se.
Åkte också in till San Francisco i helgen med 6 andra svenska tjejer varav 2 av dem jag aldrig hade träffat förrut. Var tänkt att vi skulle julhandla men det blev det inte så mycket av. Fick väl inhandlat en och en halv julklapp i alla fall. Måste verkligen handla till denna helg för helgen efter det är det ju jul! Just det ja, jag och Caroline 2 slog vad med Stina och de andra tjejerna om att vi kunde gå fortare efter att vi hoppat av tåget medans de skulle ta barten in till centrum. Vill ju inte skryta men jag och Carro vann med hela 10 min, kändes riktigt bra!
Jag och Stina var också och såg på bio, New Years Eve vilket utspelades i New York, vilket fick mig att längta så oerhört mycket efter min resa dit. Kommer bli så galet kul att få träffa alla igen, kompisar, min gamla värdfamilj och inte minst Cory :) Bara 13 dagar kvar.


Bild från förra helgen då vi var på den svenska julmarknaden (Jenny, Stina, Sara, Jag och så Caroline 2 som tog fotot)

Over and Out


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar