29 november 2011

Thanksgiving och lite mer...

Först av allt vill jag bara säga att Puskas är hemma igen!! Han hittade hem alledes själv, efter en hel vecka ute i vildmarken. Ett jättestort tack till alla er som engagerade er i sökandet efter honom, ni är bäst.

För det andra vill jag säga, åhh vilken rolig vecka jag har haft :) Eftersom det var holidays här i USA förra veckan hade jag en kort vecka och behövde inte jobba så mycket utan har istället mest hängt med mina två svenskor, Stina och Caroline.

Tisdag kväll testade vi på att göra roliga röster med hjälp av helium. Gick väl sådär för mig i början då jag fortfarande hade min normala röst när jag trodde att jag pratade med smurf-röst precis som Stina gjorde, haha. Men tillslut lärde jag mig med hur man skulle göra jag, fick dock lite hjälp av Stina. Ska finnas en video på oss på You Tube om ni vill kika närmare på detta.

På onsdagen hanns det med ett besök på IKEA och vi köpte pepparkakor och glögg, mums. Blev också middag på kvällen hemma hos Stina med en hel del skratt. Tydligen så var det bara jag som tyckte att paprika gör så att man rapar. Någon som håller med mig? Snälla, någon?

Torsdag var det ju Thanksgiving vilket spenderades med familjen och hemma hos the Grandparents house. Detta var mitt andra Thanksgiving firande och det påminde väldigt mycket om mitt första. Skulle väl kunna sammanfatta det hela med ett ord, mat! Det blev en hel del mat den dagen som t.ex. Kalkon, stuffing, mashed potatoes, pumpkin pie etc. Gott var det i alla fall. Sedan jobbade jag på kvällen då min värdmamma skulle ut med några kompisar.

Fredag eller Black Friday som man kallar fredagen efter Thanksgiving här innebar för min del ett besök till San Francisco. För er som inte vet vad Black Friday innebär, kan man enkelt förklara genom att säga att affärerna har massa reor och de har mycket längre öppettider än vanligt. Så därför hade jag tänkt att passa på att shoppa lite men det var jag inte ensam om att tänka, var väl bara jag och sisådär några tusen andra människor som tänkte samma tanke.  Det blev i alla fall liiite shopping för min del men jag hade väldigt trevligt inne i stan med Monica (dansk) och Jenny (svensk) och vi såg nästan när de tände den stora julgranen på Union Square. Fick en härlig och mysig julkänsla i kroppen av alla julskyltade fönster och all julmusik som spelades, snart är det jul.

Lördag gick jag och Stina och Caroline på American Football, whoo. Har aldrig sett det innan vilket var en utav grejerna jag har velat göra sedan jag kom hit och nu äntligen kan bocka av! Vi gick och såg Stanford (som är typ 10min från där jag bor) möta Notre Dam. Det var sista hemmamatchen för säsongen vilket innebar utsåld arena med runt 50.000 supportrar. Självklart vann Stanford med 28-14 också. Vad ska man säga om amerikansk fotboll då. Många invecklade regler som domaren måste förklara hela tiden för publiken. Nej, jag skämtar inte utan domaren har en kamera riktad mot sig och får helt enkelt titta in i kameran ibland och förklara varför han dömde som han gjorde. Förutom alla regler och att det var svinkallt var det kul och stämning var på topp bland supportrarna även då vi satt på motståndarnas sida, haha. Matchen tog ca. 3,5 tim, och jag kanske ska tillägga att själva speltiden är 1 tim så förstår ni hur många pauser det är!

Söndag blev en trip in till San Francisco igen med svenskorna. Denna gång för sightseeing. Blev inget mindre en Golden Gate Bridge som vi gick hela vägen över. Vackert och helt klart värt ett besök.

Nu är det tillbaks till verkligheten igen med jobb och gym. Yes ni läste rätt, jag har äntligen blivit medlem på ett gym igen så nu ska här tränas. Körde första träningspasset idag vilket kändes hur bra som helst. Ska dit imorgon också.

Lite bilder från den föregångna veckan: 

Fina hus vid Alano Square (Har b.la. varit med i tv-serien Huset Fullt)

Årets Turkey

Jag och Jenny inne i San Francisco

En av alla julgranar inne i stan som i sin tur bidrog till att man fick en mysig julkänsla

Amerikansk Fotboll

Stanford var som sagt helt klart det bättre laget!

Har jag sagt att jag såg Standord spela ;)

Spelarna i action

Jag på amerikanska fotbollsmatchen, ser ni vilket lag jag hejade på?

Jag med the Golden Gate Bridge i bakgrunden

Golden Gate Bridge

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar