27 februari 2011

Bra Helg

Igår dvs lördags åkte jag och Frida samt Andrea till IKEA och till Jersey Gardens Mall som ligger ca en halvtimma från Madison. För att ta sig dit måste man köra på motorvägen och för mig var det första gången som jag körde på motorvägen vilket var en hmm vad ska jag säga...skräckblandad upplevelse. Motorvägarna är mycket större och har ett antal fler filer samt bilar än vad vägarna i Sverige har. Som tur är finns det GPS men även med det hjälpmedlet är det svårt att hitta, haha! Det gick i alla fall bra och det är en minst sagt en häftig upplevelse att köra när man ser Manhattan och alla skyskrapor framför sig i horisonten.
Som sagt vi åkte till IKEA igår där jag passade på att införskaffa mig lite svenskt godis samt kanelgifflar, mums. Vi hade även lunch där vilket för min del bestod av köttbullar och potatismos med lingonsylt och brunsås.
Efter IKEA åkte vi till Jersey Garden Mall som är ett jättestort shoppingcenter och som bara ligger ett stenkast därifrån. Jag var ute efter en bikini men det resulterade i att jag kom hem med två somriga toppar och en ring istället, typ samma sak eller hur!?
Frida följde sedan med mig hem för middag vilket blev Buffalo chicken wings. Sedan på kvällen gick vi på bio. Har jag förresten nämt att Frida är i rematch nu. Detta betyder att hon om två veckor inte längre kommer bo kvar här i Madison vilket är jättetråkigt eftersom vi upplevt så mycket tillsammans. Vi kom ju till och med samma dag!

Idag (söndag) startade jag dagen med att gå runt Giralda Farms, en promenad på ca en timma. Sedan åkte jag och några andra tjejer in till NY. Det var jag, Frida, Malin och en annan svensk tjej som jag inte kommer ihåg namnet på samt Julia (österrike) och Marie (tyskland). Vi hade alla lunch och gick runt och strosade i Central Park då vädret var riktigt behagligt. Jag tror faktiskt att våren är påväg. Sedan åkte vi ned till Soho för lite shopping vilket även denna gång resulterade i en somrig topp för min del, hehe.

Nu sitter jag och kollar på Oscars galan vilket är en perfekt avslutning på en mycket bra helg. Vad som kanske är ännu bättre är att jag tog väldigt många bilder denna helgen och jag har redan lagt in dem på min dator! Jag måste medge att jag själv blir lite imponerad av mig. Så här får ni bildbevis på min bra-iga helg.

Inte så mycket att tillägga bilden säger det mesta - IKEA

Min svenska lunch igår, just det ja jag åt en liten princess bakelse också!

Lunch i NY med alla tjejerna

Jag och Julia i Central Park

Central Park

Sitter vid en känd fontän i Central Park. (Frida, Jag, Malin, Marie, Julia)

Skyskrapor finns det gott om!

Som sagt våren är äntligen påväg!!!

Jag och fina Frida

1 kommentar:

  1. Härligt se att våren är på väg.
    Princess bakelse? Tydligen konverterat för Du har ju aldrig tyckt om Princess bakverk tidigare.
    Hursomhelst man är ju inte sämre än man kan ändra sig.

    Pappa

    SvaraRadera