22 februari 2011

Snabb uppdatering

Har fullt upp denna vecka då barnen har lov, vilket betyder att jag har 2ggr så mycket att göra! Förra fredagen slog jag också ett nytt rekord i att jobba antal timmar utan rast. Ska väl dock tillägga att jag frivilligt valde att jobba extra några timmar men 14,5 timmar slå det om ni kan!!
När jag ändå är inne på och pratar om förra fredagen så måste jag bara näma att det var 16 grader varmt här då! Helt otroligt och underbart för att vara februari. Då trodde man att våren äntligen var påväg men när jag kikde ut genom fönstret igår så såg jag att det snöade igen så det var helt enkelt för bra för att vara sant.

Vad mer roligt har hänt mig jo just det jag tappade en flaska med solskydd i toaletten och lyckades spola ned den vilket resulterade i att det blev stopp i min toalett. Lite pinsamt var det allt att förklara för min värdfamilj att jag fått stopp i min toalett för att jag lyckats spola ned en flaska. Så typiskt att det ska hända mig när jag befinner mig i USA för det hade aldrig hänt mig hemma i Sverige. Lösningen på det hela blev i alla fall att jag fick stoppa ned handen (med handske på) i toalettstolen och försöka få tag på flaskan. Och vad lärde sig Caroline av detta då jo har aldrig saker stående nära toaletten så att det kan trilla ned i den!

Förresten har jag nämt att det om ca en månad kommer bo en au pair på samma gata som mig. Gissa vilket land hon kommer från? Sverige såklart!! Har redan pratat med henne då hennes värdmamma ville att jag skulle prata med henna och se vad jag tyckte om henne innan de bestämde sig. Hon kommer alltså bo bara några hus från mig och det bästa av allt är att hon kommer ha barn i samma åldrar som mig och jag brukar ha åtminstonde en playdate med dem varje vecka!

I helgen åkte jag och Frida in till NY för att testa på den omtalade och berömda underage cluben Webster Hall. Det är en club som har funnits i många många år och jag måste medge att deras koncept är väldigt bra. De släpper in folk som både är under och över 21 år. Den enda skillnaden är att de som är under 21 får två kryss målade på händerna vilket betyder att man inte kan köpa eller dricka alkohol där inne. Cluben som består av hela 4 våningar och där varje våning spelar olika musikgenrer hade cirkustema när vi var där. Har aldrig sett något liknade! Det var halvnakna tjejer (vad det har nu med cirkus att göra vet jag ej), folk som gick på styltor, clowner, en tjej som hängde i taket i en gardin och gjorde massa konster, fanns till och med en spådam haha! Har säkert glömt något men som ni förstår var det något utöver det vanliga. Tog några bilder som jag får försöka ladda upp någon dag. Tills dess vår ni nöja er med dessa bilder!


Jag och Frida på tåget in till NY (för en ca en månad)

Såhär roar man sig på tåget


Hej Svej Leverpastej nu ska jag gå och lägga mig. Men för er därhemma i Sverige är det snart morgon och dags att stiga upp så jag säger väl God Morgon då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar