1 februari 2011

100 Dagar!!!

Jaha då har man befunnit sig i USA i 100 dagar!!! Det firar vi med ett blogginlägg, tycker jag. Låter som om jag har varit här i en evighet men om man vänder på det är ju det faktiskt 265 dagar kvar.
Så vad har jag gjort de senaste dagarna förutom jobbat. För det har blivit mycket jobb de senaste veckorna med skolor som varit inställda och som startat senare så kallade Snowdays. Usch ryser bara tanken på det och om ni inte redan visste det kan jag avslöja att Snowdays är en au pairs värsta fiende!

Jaja, jag har faktiskt hunnit med lite roliga saker också.  Jag har b.la. varit inne i NY och partajat och firat att Frida fyllde 19 år. Denna gång var vi dock inte ute hela natten utan bara till 4.am på morgonen. Vi hade nämligen bokat hotellrum för en natt så att vi på söndagen kunde hinna med lite shopping, ibland förvånar vi oss själva! Men slår man två kloka huvuden ihop kan man ju inte vänta sig annat, hehe. Hade i alla fall en väldigt trevlig kväll/natt på Empire Hotel Rooftop och det dansades en hel del kan jag lova. Tror vi var omkring 10 tjejer som var ute tillsammans, ju fler desto roligare.
Var också med Frida och hennes värdfamilj ute och åt födelsedagsmiddag. Kommer inte ihåg namnet på restaurangen men de hade asiatisk och jättegod mat.  Det bästa av allt var att de stog vid bordet och lagade maten som man beställt, coolt.

Hittade en rolig lista på internet, vet inte om ni kommer tycka att den är lika rolig men är man au pair så är den väldigt underhållande!

·         You know you are an Au Pair in the US when...

 ‎...you always introduce yourself with "hi, my name is (your name), I'm from (country) and I have (amount of children you are taking care of) children!
 ‎...you spend all your money at the Mall and you still have nothing to wear
‎...you go to PLAYDATES
 ‎...you've seen more movies in one month than in your whole life at home
 ‎...you only have other Au Pairs as your friends
 ‎...you don't think it's wrong to have cake AND ice cream
 ‎...you cherish moments of silence more than ever before
...you try to check a suitcase in without actually getting on the plane yourself....
 ‎...you say 'GOOD JOB' a hundred times per day
 ‎...you're ready to drink anytime of the day
 ‎...you've learnt what being patient means
 ‎...you take a nap after dropping the kids at school (even though you woke up only 2 hours ago :-D
‎...you are driving to the busstop to pick up your kids, even if it's only 200 meters away from your house!
‎...you sing children songs instead of songs from the radio
‎...you forgot what sleeping on a sunday morning means
‎...you go online after waking up cause your friends and family in your homecountry will be online at this time.
...your computer is a telephone.
 ‎...you're warning with 'time outs' but you don't give them cause they would be in 'time outs' the whole day.

Haha som sagt väldigt underhållande och om ni inte tyckte det gav den er i alla fall en inblick i hur mitt liv ser ut just nu. Yes, men nu ska jag faktiskt gå och lägga mig, har känt mig lite halv krasslig de två senaste dagarna så jag tror lite extra sömn kan göra susen. Återkommer snart med bilder ska bara ladda upp dem från kameran först ;)
Hej Svej!


1 kommentar: