7 september 2011

So much to do but so little time

Tycker titeln på detta inlägg säger det mesta. Har sjukt mycket att göra/inplanerat och massa saker som jag vill göra men så lite tid. Tiden börjar som sagt rinna ut. Önskar att jag hade förmågan att kunna stoppa tiden, hur bra hade inte det varit. Så i födelsedagspresent önskar jag mig helt enkelt att någon ger mig denna förmåga så jag kan stoppa tiden när jag behöver, please!

Hade en riktigt skön långhelg förra veckan vilket verkligen behövdes och utnyttjades på bästa sätt med en roadtrip med Sofia. Hann med att besöka Atlantic City, vliket är östkustens Las Vegas skulle man kunna säga. Sedan bar det av ner till Ocean City vilket ligger längs med kusten/havet.  Efter det upp till West Chester där vi spenderade en natt hos några andra au pairer. Phildaelphia fick finbesök utav oss också och vi gjorde även ett snabbvisit på Princeton University.

Kan väl nämna lite kort att jag just nu pratar med en familj i Californien, en familj som mycket troligt kommer bli min framtida familj :) Vill inte säga för mycket innan något är bestämt men jag kan säga att det är en ensamstående mamma med två barn, en tjej på 11 år och en kille på 9år och att de bor 30 min från San Francisco och San José.

Här här mina planer för resterande helger, som sagt fullt upp.

9-11 sept         Weekendcourse
18 sept            Min födelsedag
23-25 sept       Jobbar hela helgen
29 sept-3 okt  Miami
7-8/9 okt         Boston
14-16 okt        Nya au pairen kommer

Måste dra nu för jag börjar jobba strax igen. Thank God though för att skolan  för barnen har startat igen!

Ocean City en bild från roadtripen (Jag, Julia, Sofia)

2 kommentarer:

  1. Blir riktigt avundsjuk, på alla härliga bilder du visar. Det var kul att uppleva New York och du var en riktigt bra guide. Hälsningar mamma

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är en hel del härliga bilder...och fler kommer ;) New York är en häftig stad som man borde besöka iaf minst en gång under sin livstid. Glad att du gillade det :) Kramar

    SvaraRadera