19 maj 2011

Bilduppdatering 2

Här kommer den sista delen utav bilduppdateringen dvs del 2 . Bilderna är ifrån april när min familj var på besök. Jag tog ledigt 3 dagar + helgen vilket innebar att jag hade 5 dagar med dem. Tiden gick väldigt fort men det kan väl inte bero på något annat än att vi hade roligt!

 
Cool bild på mig och min syster i min brors solglasöga...vill inte skryta men ser ni vem som är fotografen!

Familjen uppradad på trappan mitt på Times Square. Hotellet som vi bodde på låg bara några meter därifrån. 

Vi passerade Flariton Building när vi var påväg ned mot frihetsgudinnan. Det är som sagt väldigt lätt att hitta i NY då nästan hela stadens gator är ett enda stort rutmönster och istället för en massa konstiga gatunamn heter de kort och enkelt 34:de, 35:de, 36:de gatan osv.

Mina fina syskon, Patrik och Josefine

Frihetsgudinnan i bakgrunden och så jag och pappa. Vi tog Long Island färjan som är en gratisfärja och det var minst sagt blåsigt. (Man kommer mycket närmare frihetsgudinnan än vad ni ser på bilden så man behöver alltså inte lägga massa pengar för att åka någon utav turistbåtarna, bra va!)

Vi besökte finaskvartét och här har ni beviset, den omtalade gatan Wall Street.

Jag och pappa på Top of the Rock som jag personligen tycker är den bästa utsiktsplatsen i NY. Empire State Building skymtar i bakgrunden.


Top of the Rock

Jag i Central Park med isrinken bakom mig

Mysig gata i NY och med nyutslagna blommor i träden
Det var ju påsk när min familj var här på besök så Happy Easter till er alla i efterskott!
Det blev en en hel del shopping, här ser ni mig och min bror på Woodbury Common som är et outlet som säljer märkesvaror till ett billigare pris.

Rockefeller Center

Vi hann med att göra som ni ser på bilderna en hel del och lite till. Förutom det ni precis sett besökte vi även Macy's (stort varuhus med 8-9 våningar) Vi såg även på Billy Elliot som är en musikal som spelas på Broadway. Det blev även en trip ut till Madison (mitt hem) för att ha påskmiddag med min värdfamilj och deras familj. Hanns även med en snabb rundtur i Madison som då bjöd på strålande solsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar