29 juni 2011

Uppdatering

Då var man tillbaks i Madison igen men inte länge till för jag ska snart iväg på resande fot igen. På lördag åker jag till Washington DC för att spendera min långhelg (har faktiskt tagit semsteter en dag också) och fira den amerikanska nationaldagen. Vilket annat ställe en självaste huvudstaden kan vara bättre för det!?

Hershey park var roligt även om det innebar mycket jobb. Jobbade ju faktiskt hela helgen då jag annars brukar vara ledig! En mysig nöjespark med lagom mycket folk och som även innehöll en vattenpark. Massa attraktioner för både stora som små och det bästa av allt var de skojsiga/galna bergochdalbanor som jag självklart passade på att åka. En utav dem, Fahrenheit och jag skojar inte när jag säger att den gick rakt upp i luften och lika rakt ned för att sedan gå på sidan och i looper! Hittade denna bilden på wikipedia så ni inte tror att jag hittar på. För att åka denna bergochdalbana behövde jag endast köa för 1tim och 20min, som hittat eller vad säger ni?

Som sagt rakt upp i skyn för att sedan gå rakt ned!
Den här veckan består av arbete 9-18 varje dag. Eller rättare sagt så ser mina dagar ut resten utav sommaren också. Skönt med sovmorgon då jag vanligtvis börjar 7 på morgonen annars men det är fullt upp med 3 barn att hålla reda på. Dagarna spenderas vid poolen då killarna tar simlektioner på förmiddagen. Brukar dock stanna kvar där tills på eftermiddagen då det nästan är för varmt för att göra något annat! Var på bio med dem igår också och såg Cars 2. Inte helt fel att få betalt för att gå på bio och bada i poolen, så jag klagar inte.
Den här veckan har jag varit effektiv på min fritid, vilket jag ju alltid är i och för sig. I måndags var jag ute och powerwalkade. Igår var jag på en date med en amerikansk kille! Han är tre år äldre än mig och arbetar som en police officer inom den amerikanska armén. Blev middag på ett ställe som hette Olive garden vilket var mycket trevligt. Idag har jag varit på mitt au pair möte. Imorgon ska jag klippa och slinga håret. På fredag måste jag packa inför Washington samt försöka hinna skypa, busy busy.

Förresten jag har helt glömt av att berätta att jag för några veckor sedan åkte iväg för att skriva körkortstestet. Resultatet = amerikanskt körkort :) Måste medge att det var väldigt enkelt tog mig ca.13 min att skriva testet. Man behövde minst 40/50 rätt och efter varje fråga kunde man välja att se om svarat rätt. Däremot myndigheterna här i USA är inte lika lätt att handskas med....för att skriva körkortstestet behövde jag ett tillstånd vilket "bara" tog mig sisådär 2 tim att få, de jobbar i ett långsamt tempo och de är inte särskilt trevliga heller. Ett plus i kanten var dock att man fick körkortet direkt i handen....behövde bara stå i kö...igen!!

Love

1 kommentar:

  1. liseberg funkar gott o väl ;) haha du bara soooftar men du grattis till körkortet! :)

    SvaraRadera