14 december 2010

Snart jul

Tänk att det redan är december och snart jul. Den där riktiga julstämmningen har dock inte infunnit sig än. Här i USA har de exempelvis inga adventsljusstakar i sina fönster fast det behövs i och för sig inte med tanke på hur vissa juldekorerar sina hus. Det är ljus både högt och lågt i alla dess färger och former men jag gillar det. Man blir glad av det och det lyser upp i vintermörkret och det är sådär typiskt amerikanskt som man ser på filmer. Jag ska försöka ta en runda någon kväll och ta lite kort på några av de mest dekorerade husen så att ni får ett litet smakprov på den amerikanska julen.
När jag ändå är inne på julen måste jag ju berätta att jag ska följa med min värdfamilj på
The Spectacular Christmas Show på Radio City hall imorgon! Vi ska alltså in till New York och se julshowernas julshow. Ska bli jätteroligt och jag är verkligen super excited!

Jag var på IKEA i härom veckan med några andra au pairer. Måste säga att jag för en gångs skull uppskattade alla namn på möblerna, det var en härlig känsla att befinna sig i USA och gå in i en butik där alla namn är på svenska.  Det bästa av allt var dock matavdelningen! Där kunde man köpa alltifrån kaviar till ballerina kex om man ville. Jag köpte "bara" choklad, skorpor, kanelgifflar och lite äppelkaka!

Förr förra helgen fyllde mitt äldsta värdbarn, Grayson 7 år. Han fick Guess who, ett spel av mig som present vilket uppskattades och som har spelats ett antal gånger redan. Han hade födelsedagskalas på ett ställe som heter Chukey Cheese, de har spelautomater för barn skulle man väl kunna förklara det. Det var fullt ös med massa barn, tror att det var 4 barn som hade kalas samtidigt så ni kan ju tänka er hur många barn som var där.

Jag har också hunnit med att åka in till NY både förra helgen och helgen innan det. Såg b.la. the Christmas Tree på Rockefeller Center, fullt med folk kan man mist sagt säga. Har nog aldrig varit med om så mycket folk som försöker ta sig över gatan samtidigt! Det tog sin tid men jag fick i alla fall mina bilder!

Förresten vad är det som händer hemma i Sverige!? Har läst om att ni har haft en självmordsbombare i Stockholm, helt sjukt!!

Här kommer lite efterlängtade bilder!
Den "lilla" kalkonen vi hade på Thanksgiving

Party i NY (Frida, Jag, Julia, Malin)

The Christmas Tree at Rockefeller Center

Matilda, Frida, Marie, Jag, Andrea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar