27 november 2010

Thanksgiving

Då ska vi se… det har hänt en hel del sen jag sist jag skrev på bloggen.

I torsdags var det Thanksgiving vilket är en helgdag här i USA där familj och vänner samlas för att äta och umgås. För mig betydde det även att jag var ledig! Vi hade gäster över på middag och självklart åt vi den traditionella kalkonen och massa goda pajer till efterätt.
Det snöade förresten på Thanksgiving vilket är weird med tanke på att det bara för någon vecka sedan var 15-20 grader. Det har alltså börjat bli kallt här, brrr.

Jag har varit på Bank of America och fixat ett bankkonto så nu är jag en stolt ägare av ett amerikanskt bankkonto. Man fick välja bakgrund på kortet så jag tog den amerikanska flaggan vilket kanske är ett tecken på att jag börjar lite hjärntvättad, hehe. Har också blivit medlem i YMCA vilket är gymmet här i Madison. Lite shopping har också hunnits med. Spenderat pengar kan man väl enkelt sammanfatta det hela.

Jag och Grandma lyckades få igång brandlarmet när vi lagade mat förra fredagen, haha. Det brukar tydligen gå igång ganska lätt och det brukar stänga av sig själv efter en stund. Men självklart stängdes det inte av utan min värdmamma som stod i duschen fick springa ner i bara handduk och dra loss brandlarmet och ta ut batterierna för att det skulle sluta tjuta! Har inte lyckats få igång brandlarmet sedan dess så jag skyller allt på Grandma.

Har även lyckats förstöra mitt internationella körkort!! Jag hade en vattenflaska i min väska som på något vis lyckades gå sönder och läcka vatten i min väska. Mitt körkort som består av papper blev genomblött och några sidor lossnade även. Som tur är har det nu torkat så jag ska laga det med tejp.  Tejp måste vara en av de mest uppskattade uppfinningar som finns här i världen, i alla fall om man heter Caroline.

Hade vårt första LCC-möte i söndags. För er som inte vet är en LCC vår kontaktperson här i USA. Alla au pairer i samma område har samma LCC och varje månad är det ett möte där vi träffas och gör något gemensamt. I söndags hade vi en internationell middag så jag och Frida bestämde oss för att göra svenska köttbullar och chokladbollar, vilket var sååå gott.
På tal om svenska saker har jag fått ett paket från Sverige denna vecka! Paketet innehöll godis som för övrigt redan är uppätet, hehe och tidningar.

Men nu ska jag äta middag med familjen och sedan ska jag in till NYC för pary party.
Får återkomma senare med bilder!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar