25 januari 2012

15 months in the USA

Believe it or not men idag är det exakt 15 månader sedan jag lämnade Sverige!!! Hur knäppt och galet som det än låter så är det faktiskt sant. Jag, Caroline som tidigare bara hade varit borta som längst i 2 veckor hemifrån har nu alltså lyckats vara borta i hela 15 månader. Kan själv inte förstå att det har gått så lång tid sedan jag sist hade min fot i Sverige. Som sagt jag har ju inte bara lyckats vara borta hemifrån utan jag har även flyttat till ett annan land och kontinent också!
15 månader betyder att jag har 6 månader kvar här. Det kommer gå i rasande fart det vet jag. Efter de 6 månaderna har jag en resemånad kvar här och sedan blir det till att åka tillbaka till Sverige.

Jag satt och tittade på lite bilder förrut från början av min tid här i USA. Det känns så länge sedan och det känns som att jag har växt som person och upplevt och varit med om så mycket sedan jag kom hit. Jag har blivit mer självständig, världsvan och fått en större livserfarenhet för att nämna några få exempel. 

Jag till vänster i bild med några andra au pairer som anlände samma dag som mig. Bilden är tagen den 25 oktober 2010 alltså exakt 15 mån sedan. Vi har precis landat i New York och USA och gått igenom säkerhetskontrollerna. Vi står och väntar på en buss som ska ta oss till au pair skolan ute på Long Island där man tillbringade sin första vecka.


Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar